Homlokon tud-e CSOK-olni bárkit is a CSOK térségünkben?

Standard

Homlokon tud-e CSOK-olni bárkit is a CSOK térségünkben?

Az érdekes kérdés mögött, az a probléma húzódik meg szerintem, miszerint, mennyien tudnak majd részt venni a Kormány által újonnan elindított Családi Otthonteremtési Kedvezmény (CSOK) ? A CSOK – régi nevén szocpol- szabályaiban azt tartom aggasztónak, hogy bár a cél jó és fontos, de lehet hogy nem lesz kiváló eszköz, pláne térségünkben.

Ugyanis a szabályokat áttekintve, meg kell állapítani, hogy az, hogy olyan újszerű (használt) ingatlanokra lehet többek között igénybe venni, amelyet 2008. január 1. után építettek: NEM TÚL SZERENCSÉS.

Beleélve magam a lehetőségbe – kedvezménnyel költözzek új ingatlanba- eszembe jutott, hogy egyáltalán hány ingatlan van ilyen Karcagon és a környéken ami eladó? Ilyen sajnos van szép számmal, főként régi ingatlanok.

Továbbmenve: Épült- e egyáltalán bármilyen ház 2008. január 1. után városunkban, vagy akár a környéken?

Nem volt olyan régen 2008, így emlékszem rá, hogy igen kevés épült azóta, lévén válság volt. Szóval azoknak, akik szeretnének új 2008. január 1 után épült ingatlanra felhasználni a CSOK-ot jól fel kell kötniük azt a bizonyos alsóneműt, mert nem sok fog szóba jönni és nehezen fognak megfelelő lakást/házat találni.

Konkréten szétnéztem az egyik ingatlan kereső portálon és bár a kritériumokra kiadott 4 találatot, mégis helyiként tudtam,hogy a Diófa utcán épült házak bőven nem 2008. után épültek, tehát máris kiesett 2 . A másik kettő is téves találat volt  (bár azok is használtak de nem újszerűen használtak) . Tehát, jelenleg 0 ilyen ingatlant találtam.

Ez pedig jól mutatja, hogy egy hasznos intézmény, miként és miért nem tud működni, ott – például Kelet-Magyarországon- ahová tervezték, és ahol szükség lenne rá. Ilyen ingatlanok híján, vajon mennyi időn belül fognak elköltözni még többen térségünkből, csak azért mert mégis szeretnének igénybe venni segítséget, de nincs megfelelő lakás. Igaz még mindig maradt a használt kategória az ingatlanokból, azonban az biztos azokra egy alapos ráfordítás kell legelső lépésben.

A CSOK-ról és a volt szocpolról itt talál egy jó összefoglalást:

http://officina.hu/belfoeld/100-szocpol-2015

Indokolatlan a családon belüli erőszak és erőszak közötti különbségtételt

Standard

Indokolatlan a családon belüli erőszak és erőszak közötti különbségtételt

A tegnapi napon a baloldali képviselők törvényjavaslatáról volt szó az Országgyűlésben. A téma: Családon belüli erőszak, nők elleni erőszak. Igyekeztem a rendelkezésre álló rövid időt jól kitölteni és felhozni azokat az érveket, amellyel szerintem, szerintünk még teljesebb lehetne a családon belüli erőszak elleni fellépés.

Így indokolatlannak tartjuk az erőszak és erőszak közötti különbség tételt, így például a férfiak elleni erőszakos cselekedetről (és itt azért ne mindig a családfőkre gondoljunk, hanem a felnőtt vagy tinédzser férfi tagokra, vagy a kisfiúkra is akár) keveset beszélünk, pedig ugyan olyan komoly probléma ez is, mint a nők elleni erőszak.

Természetesen nem tudtam olyan elemi erővel felhívni a figyelmet a problémára, mint ahogyan kiválóan Morvai Krisztina tette a 2016.évi költségvetési vitában. Érdekesség, hogy annak idején Morvai képviselő asszony, amikor diákja voltam, az egyik emblematikus alakja volt a NaNE (Nők a Nőkért Együtt az Erőszak Ellen) Egyesületnek és akkori úttörő tevékenységének, így még közelebb állónak érzem mondandóját és magát a témát is. Nézze meg azt is, letaglózó élmény volt élőben is hallgatni:

Felszólalásom:

Morvai Krisztina felszólalása:

Illúziókba ringatja magát a Kormány a 2016. évi költségvetés egészségügyi fejezeteivel

Standard

Illúziókba ringatja magát a Kormány a 2016. évi költségvetés egészségügyi fejezeteivel

Jó reggelt! kellett kívánnom a Minisztériumnak és az Államtitkárnak, hogy végre felébredjenek a tündér álmaikból, amelyben az egészségügy jelenlegi állapotáról álmodoznak. Álmaik, vágyaik és a valóság köszönő viszonyban sincs egymással. Az ébresztőre azért van szükség, mert nem veszik észre, hogy az utolsó órákban járunk. Persze lehet mondani, hogy az ellenzéknek meg az egészségügynek soha sem elég a pénz, mindig többet akarnak, de tegyük nyugodtan szívünkre a kezünket. Vajon miért ne járhatna több az egészségügynek, akkor amikor presztízsberuházásokra költünk több tízmilliárdokat, bankot tőkésítünk fel közpénzen? Melyikünk fogja élvezni ezek előnyeit, miközben az egészségügyben már nem az előnyöket élvezhetjük, hanem az elszenvedett kárunkat akarjuk minimalizálni? Nincs ez így jól.

Ezeket fogalmaztam meg felszólalásomban:

A kritikákat pedig nem én fogalmaztam meg egyedül, még Varga Mihály, Zombor Gábor valamint a Kórházszövetség is kritikus volt abban, hogy mennyire elég az az összeg, amit a költségvetésből az egészségügyi ellátórendszer működtetésére fordítunk.

Nézze meg ezt is:

A 24. óra után sem veszi komolyan a Kormány az ápolók helyzetét

Standard

Az ápolói tavasz közepette a Jobbik Magyarországért Mozgalom nem csak szolidaritását fejezte ki az egészségügyi szakdolgozók, így az ápolók iránt, hanem olyan határozati javaslatot terjesztett az Országgyűlés elé, amely nagy költségráfordítással nem járna. Nem okozna tehát költségvetési terhet. (Persze bőségesen kellene a forrás is, de most olyat ajánlottunk fel, amelyet “bűn” visszautasítani, hiszen nem kerülne egy fillérbe sem)

3 pontban szedtük össze azokat a javaslatokat, amellyel eredményesen el lehet indulni az ápolók megbecsülését erősítő úton. Ez lenne az első lépés a bérfejlesztéshez, a munkakörülmények javításához, de az utánpótlás problémák felszámolásához vezető úton.

Ezt a javaslatot ajánlottam a pártok figyelmébe a mai napon.

A javaslatról holnap dönt az Országgyűlés és bár nem látok a jövőbe, de abból a hozzáállásból, hogy a Fidesz -KDNP nem vett részt a javaslat tárgysorozatbavételi vitájában, borítékolható a végeredmény.

Nem kérünk, nem kérnek ők, az egészségügyi dolgozók és közöttük az ápolók sokat, de úgy tűnik még ezt is sajnálja tőlük a Kormány!

A javaslat vitájában elhangzott jobbikos felszólalások (közöttük Rig Lajos új képviselőnk, első országgyűlési felszólalása) és a reagálások itt egy videóban tekinthetők meg.

Az egészségügyi dolgozók demonstrációján jártam

Standard

Az egészségügyi dolgozók demonstrációján jártam…a cím igaz , annyival, hogy nem mint politikus, hanem mint civil mentem ki másodmagammal, Rig Lajossal. Mind a kettőnket más -más érdekelt, hiszen mind a ketten más-más részével foglalkozunk az egészségügynek. Egy viszont közös volt. Azért mentünk ki, hogy kiálljunk az egészségügyi dolgozók követelései mellett, és hogy elmondjuk, Veletek Vagyunk!

eüdemonstráció1

Ma reggel pedig közösen írtuk meg közleményünket, hogy a széles nyilvánosság is megismerje saját személyes véleményünket és egyben a tapasztaltak alapján leszűrt politikai véleményünket is.

 

eüdemonstráció3

KÖZLEMÉNY: A Jobbik szolidáris az egészségügyi dolgozókkal

A Jobbik örömmel üdvözli az egészségügyi dolgozók tegnapi demonstrációját, amely az elmúlt évek legszélesebb körű egészségügyi összefogása volt. Az egészségügyi szakdolgozók tegnap bebizonyították, hogy egységes fellépésükkel komoly eredményeket lesznek képesek elérni. A Jobbik reméli, hogy a szűkszavú és bátortalan államtitkári válasz helyett érdemi lépéseket tervez a Kormány, vagy újból, most már a tegnapinál is nagyobb demonstrációkkal kell szembenéznie a közeljövőben.

A Jobbik elkötelezett az egészségügyi szakdolgozók valamennyi követelésének véghezvitele mellett és minden fórumon kiállt és a jövőben is ki fog állni a dolgozók mellett, az ő érdekükben. Követeléseik mind reálisak, hiszen az elmúlt több mint két évtized kórházrombolói csak saját béreiket és munkakörülményeiket rendezték, de az egészségügyi és szociális szakdolgozók helyzetét, nem hogy javították, de még rontották is.

A Jobbik bízik benne, hogy a szakszervezetek munkája továbbra is pártpolitikától mentes lesz, és sikerül maguktól távol tartani az elmúlt évtizedek levitézlett politikus potyautasait, ahogyan ezt a tegnapi napon a demonstrálók is kinyilvánították.

forrás: MTI

Sokszor,de nem elégszer az ápolók helyzetéről

Standard

Az elmúlt hetekben nagyon sok szó esett az ápolók helyzetéről, és ezen keresztül az egészségügy általános helyzetéről is. Szinte minden stílusban megszólaltam ez ügyben, és mindenhol “csak” annyira hívtam a figyelmet, amelyet a szakdolgozók kértek.

Legyen az Orbán Viktor vagy a Lánchíd Rádió hallgatói, mindenkinek tisztában kell lennie a probléma súlyával és mibenlétével.

A ma reggeli Lánchíd Rádióban elhangzott interjúmat itt hallgathatja meg:

 

Ezúton hívok mindenkit, pártpolitikától függetlenül a holnapi napon 2015. május 12-én 17.30 -kor kezdődő demonstrációra, ahol végre nyomatékot adhat az egész szakma hangjának a tömeg.

A Járásbíróságok illetékességének újratervezése miatt számolhatják fel a Kunhegyesi Járást?

Standard

A Járásbíróságok illetékességének újratervezése miatt számolhatják fel a Kunhegyesi Járást?

A mai napon tárgyalta az Országgyűlés a T/4449 törvényjavaslatot (ITT érhető el az Országgyűlés honlapján), amelyben a Bíróságok illetékességének területét kívánja átalakítani a Kormány. Lényegében a kialakult közigazgatási egységhez, a Járáshoz kívánja igazítani a Bíróságok illetékességét, hogy ne csak nevében essen egybe a Karcagi Járásbíróság és a Karcagi Járás, mint közigazgatási egység.

Az átalakításnál, azonban Karcag és környéke érdekes helyzetbe került. Ugyanis, kialakításra került a Kunhegyesi Járás, amelynek települései Abádszalók, Kunhegyes, Tiszabő, Tiszabura, Tiszagyenda, Tiszaroff, Tomajmonostora. Ez idáig rendben is van, viszont Kunhegyesen nincs Bíróság, sőt a rendőrség is igen speciális helyzetet tükröz.

A települések közül a járási székhely Kunhegyes Karcaghoz, de pl. Abádszalók a Tiszafüredi Járásbírósághoz tartozik, Tiszaroff és Tiszabő Szolnoki Járásbírósághoz tartozik.

Tehát, a bírósági illetékességben nem hogy átfedés, de teljes kesze-kuszaság van.

A Kormány álláspontja a törvényjavaslattal az volt, hogy a Bíróságok illetékességi területét a közigazgatási egységekhez alakítsa, azaz ugyanazon települések tartozzanak a Járásbíróságokhoz, mint a közigazgatási Járáshoz.

306728c3

Az előterjesztésnél külön jelezték, hogy Karcag és így a többi Járásbíróság illetékessége a környezetében megoldatlan és még további átalakításra vár.

A kérdés, hogy mihez fogják varrni a gombot?

Lesz-e a Bírósági szempontból kivétel Karcag és Kunhegyes, azaz marad az önálló Kunhegyesi Járás, vagy azt felszámolják és felosztják a településeket a Bírósági rendszer szerint.  Eszerint Kunhegyes Karcaghoz tartozna közigazgatási járás szerint, Tiszaroff, Tiszabő  Szolnokhoz, a többiek pedig Tiszafüredhez?

Ezt kérdeztem én is az Országgyűlésben:

Kérdés: merről közelít majd a Kormány? Lesz – e kivétel környékünk az általános átalakítás alól?  Marad -e egységes a Kunhegyesi Járás, vagy felszabdalják azt? Minden esetre szorosan szemmel fogom tartani az alakítgatásokat.

Államilag támogatottá válik a Dévény- módszer

Standard

Államilag támogatottá válik a Dévény- módszer

Egy folyamatban lévő törvénytervezet véleményezésre szánt anyagából derül ki, hogy rövidesen államilag támogatott kezeléssé válhat a Dévény-módszer. (A törvénytervezet itt tölthető le: ITT)

A módszert a tervezet szerint két helyen lehet majd “felvenni”. Ez tervezetten a debreceni Kenézy Gyula Kórház és a budapesti Országos Reumatológiai és Fizioterápiás Intézet lesz.

A Dévény – módszer bevezetése – amelynek segítségével főként újszülötteknél, vagy kisgyermekeknél lehet komoly sikert elérni, lényegében egy olyan módszer, amely a hagyományos gyógytornától eltérő, az eddig alkalmazott rehabilitációs eljárások nem egy továbbfejlesztett változata, hanem a mozgáskorrekció új megközelítése. A Dévény-módszer két nagy működési területet ölel fel: 1.     Speciális manuális technika 2.     Analitikus testképző gimnasztika. Újszülött és csecsemőkorban a speciális manuális technikát alkalmazzuk.

A Dévény-módszerről bővebben itt olvashat, érdemes róla tudni: http://www.deveny.hu/kik-vagyunk

Közösen szólaltunk fel a sikondai Szanatórium ügyében

Standard

Ma közösen interpelláltunk Hegedűs Lórántné képviselőtársammal a sikondai Bányászati Utókezelő és Éjjeli Szanatórium ügyében.

Nagyon úgy néz ki, hogy a jó helyzetben lévő szanatóriumot – minimális adóssággal rendelkezik – mondva csinált okokkal akarják beolvasztani a Komlói Kórházba – komoly adóssággal küzdve- , úgy hogy közben olyan osztályt akarnak oda vinni (hospice és krónikus belgyógyászat), amelyre az épület nem is alkalmas (nincs lift, nincs egyéb tárgyi eszköz, ami a tevékenységhez szükséges lenne)  jelenlegi állapotában. Ingatlanbizniszre mutatnak a jelek.

Teljesen jogosan, ezt nem hagytuk szó nélkül.

 

 

Bebukóban a mentőállomás-építési program?

Standard

2014 tavaszán Orbán Viktor kampányblöffként jelentette be, hogy hamarosan megépülnek az Uniós forrásból finanszírozott új mentőállomások (22 db) és hamarosan megújul 60.

Ehhez képest, nem hogy 2014 év végére, hanem még a mai napig nem sikerült nemhogy mindet, hanem annak 20 %-át sem megépíteni.

Ez több okból is gond: 1. Ma Magyarországon közel 1,5 millió ember él olyan helyen, ahová 15 percen belül- normaidőn belül- nem ér ki a mentő.

2. Ha nem sikerül 2015 novemberéig befejezni a projekteket, akkor megszűnik a program Uniós finanszírozása és már csak az OMSZ költségvetéséből lehet majd azt finanszírozni, vagy magukra maradnak az Önkormányzatok a vállalásukkal.

Az ígéret jelenleg annyi: 2015 októberére minden rendben lesz. Remélem nem elbizakodott a Kormány ígérete.